V 19. epizodě podcastu Marketingové minuty se věnuji tomu, proč podle mého názoru nemůže člověk s myšlením technika vybudovat dlouhodobě úspěšnou firmu, pokud se nezmění. A co jsou nejzákladnější problémy a chyby, na kterých je třeba pracovat, aby změna byla možná.
V DÍLU NAJDETE:
[01:07] Stručné připomenutí na začátek – kdo je podle Michaela E. Gerbera technik?
[01:30] Každá firma potřebuje pro svůj rozvoj tři typy lidí, tři typy osobností.
[02:53] Problém nastává, když se čirý technik bez uvažování nad dalšími dvěma potřebnými osobnostmi rozhodne založit firmu.
[04:01] Znalosti a dovednosti pro budování firmy jsou naprosto jiné, než které potřebujete, abyste uspěli v nějaké odborné činnosti.
[05:39] Nelze očekávat od zaměstnanců, že si sami stanoví pravidla a nastaví procesy.
[06:47] Problém číslo 2: Technici jsou posedlí produktem místo zákazníkem.
[09:29] Problém číslo 3: Technici v roli majitelů firem jsou posedlí produktem místo budování funkčního firemního systému.
[10:24] Pokud budujete firmu s tím, že nebude hned po vývoji produktu určená k prodeji nebo že vás dokonce má firma živit až do důchodu, stavba systému pro fungování a řízení firmy by vás měla zajímat úplně stejně jako produkt samotný. Nebo možná ještě trochu víc.
[11:25] Ve chvíli, kdy u majitele firmy – technika dojde k prozření, co všechno vlastně zahrnuje budování firmy, nastávají zpravidla dvě situace.
[12:24] Poučení na závěr
[13:46] To je pro dnešek vše. Nezapomeňte díl sdílet, lajkovat či přidat komentář. A pokud se vám náš podcast líbí, přihlaste se k jeho odběru.
[13:59] Chcete-li vědět víc o tom, co v Brand Hubu děláme, navštivte https://brandhub.cz.
Odkaz na statistiky Českého statistického úřadu, které jsem zmínil v této epizodě: https://vdb.czso.cz/vdbvo2/faces/cs/index.jsf?page=vystup-objekt&pvokc=&katalog=33675&pvo=ORGD001D&z=T